Produse si servicii

Politica de retur

A. POLITICA DE RETURNARE


1. Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014: Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile de la denuntarea contractului. Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de curierat utilizat la primirea produselor.


Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de catre consumator.


DIGITAL VISION SRL va restitui contravaloarea comenzii in maxim 14 zile de la denuntarea contractului.


Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.


Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.


Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.


Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si doar in cazul contractelor la distanta (orice contract incheiat intre profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a multor mijloace de comunicare la distanta, pana la si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul).

Consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: “pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte”.

 

2. Procedura de returnare


Conform art. 52 al.2, returnarea produselor aferente contractelor la distanta se aplica numai persoanelor fizice. Daca produsele aferente unei comenzi ajung la cumparator in zile diferite, cele 14 zile decurg din momentul receptionarii ultimului produs. Daca cumparatorul achizitioneaza mai multe produse de acelasi fel, se va accepta pentru returnare doar un produs desigilat, restul produselor de acelasi fel trebuie sa fie intacte.


Exercitarea dreptului de retragere


Consumatorul informeaza Digital Vision SRL cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele: model formular disponibil pe site sau o declaratie neechivoca facuta pe un mediu durabil (preferabil e-mail). Consumatorul are la dispozitie 14 zile de la primirea produselor pentru a anunta retragerea din contract.


Obligatiile care revin DIGITAL VISION SRL


Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrarii (exceptand situatia in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard) se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de catre consumator). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face in termen de 14 zile de la primirea cererii de retur. Acest termen poate fi amanat pana la receptionarea fizica de catre vanzator a produselor returnate.


Obligatiile care revin cumparatorului


Produsele sunt transmise catre Digital Vision SRL personal de catre cumparator sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 14 zile de la anuntarea deciziei de retragere din contract. Costurile de returnare revin in sarcina cumparatorului. Daca produsele au facut parte dintr-un pachet de produse (bundle), acestea vor fi trimise la pachet complet, sau, dupa caz, la pachet cu produsele cadou aferente, asa cum au fost primite.


Daca produsele returnate nu mai sunt in aceeasi stare in care au fost livrate, din cauza manipularii sau folosirii excesive in perioada legala de retragere, vanzatorul isi rezerva dreptul de a refuza returul sau de a percepe o taxa de readucere a produselor la starea initiala pentru a putea fi revandute. Cuantumul taxei administrative va fi cuprinsa intre 5 si 40% din valoare produsului. Cuantumul taxei va fi comunicat cumparatorului in 48 de ore de la receptia produsului. In cazul refuzului cumparatorului, produsele vor fi expediate catre cumparator.


Ne rezervam dreptul de a refuza acceptarea retururilor in situatia unor abuzuri (returnari repetate).

 

3. Nu se pot returna urmatoarele categorii de produse:


- Produse care nu respectă termenii certificatului de garanție;
- Produse fara ambalaj original si complet, asa cum a fost livrat (pachet complet, inclusiv suporti de polistiren/carton sau orice alta parte a ambalajului initial cu rol de protectie a produsului);
- Produse care prezintă modificari fizice (lovituri, zgârieturi, ciobiri) sau care prezinta elemente de identificare lipsa (numere de serie, etc);
- Produse identice desigilate;
- Produse ridicate de la sediul/magazinul/showroom-ului vanzatorului;
- Software, licențe desigilate (sisteme de operare, aplicatii, antivirus), jocuri desigilate, extensii de garantie, licente livrate electronic;
- Sisteme de calcul, portabile, dispozitive portabile, servere cu sisteme de operare preinstalate care au suferit modificari la sistemele de operare iar acestea nu se pot aduce la starea inițiala (reinstalare alte sisteme de operare, corupere sisteme de operare din vina utilizatorului);
- Consumabile desigilate (ex: cartușe, tonere, riboane, acumulatori, produse care, prin natura lor, nu mai pot fi vandute dupa desigilare, etc.);
- Imprimante, multifunctionale, fax-uri cu consumabile desigilate;
- Servere sau accesorii pentru acestea;
- Produse aduse pe comenda speciala. Comanda speciala este definite ca lista de produse care nu se afla in stocul uzual al vanzatorului/furnizorului, dar care pot fi livrate in baza unei comenzi ferme si a platii unui avans. Vanzatorul il va informa pe cumparator daca produsele comandate au statutul de comanda speciala;
- Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de cumpărător;
- Produse de îngrijire personală, igiena casei sau personală, accesorii medicale desigilate;
- Produse primite ca si cadou la alte produse;

Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.

 

B. RETUR DE PRODUSE


Returul de produse se face in urmatoarele cazuri:


- Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site. Puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in cazul in care produsul nu mai este disponibil).
- Produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie. In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat cu defectiuni sau prezinta vicii de fabricatie (nu defecte cauzate de utilizator, care contravin termenilor de garantie), acesta va fi inlocuit cu un produs functional, cu conditia notificarii in scris (e-mail) sau prin prezentarea la sediu in termen de 48 de ore de la primirea/ridicarea produsului. In cazul in care nu se respecta conditiile de mai sus, produsul va intra in regim normal de garantie.
- Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare. In cazul in care se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in momentul livrarii produselor catre transportator.
- Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.
Pentru toate situatiile de retur de produse de mai sus, costurile de retur revin in sarcina vanzatorului.


Solicitarile de retur se notifica pe adresa de e-mail service@digitalvision.ro sau prin prezentarea la unul din magazinele Digital Vision SRL, de luni pana vineri intre orele 9.00 - 17.00


In toate cazurile de mai sus, cu exceptia celui referitor la defectele in perioada de garantie, produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, in ambalajul original si insotite de toate accesoriile si documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea lor duce la refuzarea returului.